Objednávku rozdelila firma rovnomerne medzi obidvoch výrobcov, 40
lietadiel od Airbusu a 40 od amerického Boeingu. Dodala, že v prípade
Airbusu kupuje lietadlá A220-300 a Boeing by mal dodať model 737-8 MAX.
Hodnota pevnej objednávky predstavuje zhruba 9 miliárd USD (8,24
miliardy eur), výrobcovia však zvyknú pri väčších objednávkach
poskytovať výrazné zľavy.
Člen správnej rady nemeckých aerolínií Detlef Kayser uviedol, že nové
lietadlá budú tichšie, pohodlnejšie a budú produkovať o 30 % menej
emisií CO2. Lufthansa chce do konca roka 2030 znížiť objem produkovaných
emisií v porovnaní s rokom 2019 o polovicu a do roku 2050 dostať
uhlíkovú stopu na nulu.
Lietadlá od Airbusu by podľa plánov Lufthansy mala vyžívať jej nová
regionálna dcérska spoločnosť City Airlines. Tá by mala začať prevádzku v
lete budúceho roka. Dodávka prvého z lietadiel, ktoré chce Lufthansa
používať na krátke vzdialenosti, sa očakáva v roku 2026.
Stroje od Boeingu plánuje Lufthansa využívať na krátke a stredné
vzdialenosti, pričom prvé lietadlo by od americkej firmy mala dostať v
roku 2027. Lufthansa patrila pôvodne k významným zákazníkom Boeingu pre
737, kupovala ich už od roku 1968. V roku 1995 však prevzala posledné zo
737 a po ukončení ich prevádzky využívala na krátke vzdialenosti iba
lietadlá od Airbusu.
Zatiaľ nie je jasné, ktorá z dcérskych spoločností bude lietadlá od
Boeingu využívať. Okrem značky Lufthansa patria do portfólia nemeckej
spoločnosti ešte Eurowings, Austrian, Swiss a Brussels Airlines.
(1 EUR = 1,0918 USD)